strategie verkoop & marketing communicatie de praktijk contact |
home > praktijk > praktijkvoorbeeld 05 |
||||||||
|
Praktijkvoorbeeld 5 trefwoorden: strategisch businessplan, internetcommunicatie, communicatiekanalen, promotie events De opdrachtgever: Een internet joint venture van een telecom-groep met een internationale bankgroep. De uitdaging: Zoeken naar en uitbouwen van nieuwe mogelijkheden om inkomsten te genereren. De uitwerking: Deze joint venture was opgericht in de
hoogdagen van de internet-hype. Het businessmodel rekende op inkomsten
uit de realisatie van internetconnecties. Toen die tegenvielen, begon
de zoektocht naar een alternatieve aanpak. Eén van de voorgestelde
projecten was om de in huis beschikbare kennis van internetmarketing en
communicatie te gebruiken en daarmee een service te bieden aan de grote
traditionele adverteerders. Die hadden toen nog weinig ervaring met internetcommunicatie
en de mogelijkheden ervan. Het resultaat: Het project bleek een succes. Allereerst konden we de adverteerders helpen vertrouwd te geraken met het internet en een coherente marketingstrategie via het internet uit te bouwen. Maar al gauw was er ook interesse van een buitenlandse groep, die de hele joint venture wilde overnemen. De business unit die we mee hadden opgericht is inmiddels uitgegroeid tot de meest winstgevende divisie van de internationale groep waarvan ze nu deel uitmaakt.
|
|||||||
Home | Site-map | Disclaimer | Privacy
|